tirsdag 3. juni 2008

Slumreteppe på gang

Jeg har sydd ferdig toppen til dette som skal bli et slumreteppe. Flesteparten av stoffene kjøpte jeg på Quiltegården sin stand når jeg var på NQF`s landsmøte på Olavsgård i april.

Det er teppet til venstre her som er inspirasjonen. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha applikasjoner på. Jeg har et par japanske bøker med en del Sunbonnet Suemaler jeg eventuelt kan bruke. Jeg liker egentlig best å applikere etter quilting, men det vil nok ikke være så enkelt med et så stort teppe. Jeg får ta en tur i tenkeboksen.

Jeg har heller ikke bestemt meg for om jeg skal ha en ramme rundt eller om jeg skal gå rett på lukkekanten. Uansett, dette er stoffet som skal brukes til lukkekant.

1 kommentar:

Inger sa...

Så flotte farger du har valgt i dette teppet. Skikkelig sommerlig og dust. Blir spennende å se det ferdig. Gryteklutene i innlegget før var også kjekke. Har mønsteret, men har ikke sydd noe ennå fra det.