lørdag 17. september 2011

Mange rester små...

Dette året har jeg hatt som mål å bruke av det stoffet jeg har. Jeg har laget meg følgende regler:
  • Ikke lov å kjøpe stoff til nye prosjekter
  • Ikke lov å kjøpe stoff fordi det er "kjekt å ha"
  • Lov å kjøpe stoff for å få gjort ting ferdig.
Jeg har faktisk gjort det veldig bra. Det jeg har kjøpt av stoff er flanell til baksiden av slumretepper. Dessuten stoff til mellomverk til "Lighthearted Lighthouses" og en bunke med 10 lyse fat quarters. Ikke så galt det. En annen ting er at det virker slett ikke som lageret minker...
Rester skal jo også brukes opp og det har jeg gjort her.


 Sminkepunger sydd etter AnnAKas mønster "Annas Sminkepung". Jeg har sydd løper, puter og "veggsmykke" av disse stoffene.
 
Av restene etter dette teppet har jeg sydd to vogntepper.


15 kommentarer:

Elisabeth sa...

Smarte regler du har laget deg og du er flink klarer du å holde de. Min erfaring er også at det minker seint i restekorg, selv om jeg prøver å bruke opp rester.
Flotte ting du har lagd.
Ha ei fin helg

Carla sa...

Beautiful are your works, I really like these little bags! Carla

Hanne sa...

Lekre saker :-)

LeKaQuilt sa...

Nydelige (reste)prosjekter! Flotte regler og det er skikkelig bra at du har klart å holde deg unne nykjøp.

Unknown sa...

Så fine ting du har sydd:)

Kjellfridsblogg sa...

Lenge siden jeg har surfa rundt i bloggverdenen, men i dag tar jeg et lite overblikk. Smart å ha fokus på å bruke rester iblant. Dette ble kjempebra! Jeg tar bedre vare på restene mine nå enn før, og det er jo allerede gjort en jobb sånn at prosjektene blir fort ferdig...

Lis sa...

De reglene skulle nok jeg ha vært flinkere til å følge også...men til neste år kanskje;)
Så flink du er som tryller frem slike flotte ting av rester!!
God helg :)

Quiltemarerittet sa...

Alltid koslig å komme inn på bloggen din for å se hva du har skapt. Fine regler!

Solveig Bloch sa...

Lurer sterkt på om jeg skal adoptere disse reglene dine.Bør skrive dem med store bokstaver på husveggen tror jeg.;o)
Flotte punger foresten! ;o)

Odins lille hjørne sa...

Så greie regle!! Skulle vell og hatt dem hengene fremme.. men det er så vanskelig når man ser stoffer som bare roper på å bli med....Flotte arbeid sydd av rester!!
klem fra odin

Hobbymegher sa...

Så flotte ting du lager! =)

Jeg prøver også å begrense meg med å handle nytt.
Har så og så mye penger jeg kan handle for ca hver 3. mnd. Det hjelper litt i hvert fall.. Hahaha! :D

Berit sa...

Tror det er lenge til jeg trenger slike regler :)

Og jeg fortsetter å la meg imponere over alt det flotte du lager, og lurer samtidig på om jeg kommer så langt en dag at jeg kan lage så flotte ting.

Rita sa...

Kjekt å ha-kjøpingen burde jeg absolutt ha vært uten. Gjorde det senest i går kveld :)
Du er flink som klarer å la være. og flink til å bruke rester også, fine saker du har laget.

2ne sa...

De reglene var ikke så dumme de. Enkelte ganger jeg tenker slik også - men har liksom ikke helt lyktes - eller prøvd godt nok :-)
Ønsker deg en fin kveld.

Oline sa...

Ja dette var flotte ting! Rester er eit problem, iallefall når ein stadig kjøper meir stoff i staden for å bruke opp!